Yaygın Gelişimsel Bozukluklar (Otizm) Destek Eğitim Programı (Bireysel – Grup)

      Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Destek Eğitim Programı

      Bu program ile bireylerin; 1. İşlevsel becerilerin kazandırılmasına ön koşul oluşturan temel eşleme ve taklit becerilerini geliştirmeleri, 2. Sosyal etkileşim başlatma ve sürdürme becerilerini geliştirmeleri, 3. Alıcı ve ifade edici dil becerilerini geliştirmeleri, 4. İletişim becerilerini geliştirmeleri, 5. Bağımsız çalışma ve işlevde bulunma ile organize olma becerilerini kazanmaları, 6. Öz bakım ve günlük yaşam becerilerini geliştirmeleri, 7. Akademik becerilerini geliştirmeleri, 8. Toplumsal yaşama katılım ve sosyal uyum becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.

      Bu çerçevede bireyin eğitim planı doğrultusunda bağlı olduğu rehberlik araştırma merkezi, varsa devam ettiği okul ya da kurum ve diğer ilgili kuruluşlarla iş birliği yapılmaktadır. Bireyin eğitim planı, yapılacak çalışmalar, öneriler konusunda varsa devam ettiği kurum/okul personeli (sınıf öğretmeni, rehber öğretmen, özel eğitim öğretmeni, branş  öğretmeni, kurum psikoloğu, çocuk gelişimcisi, çocuk eğiticisi, doktor vb.) ile görüş alışverişi yapılarak bireyin gelişimi desteklenmektedir. Öğrencinin kayıtlı olduğu eğitim kurumuna, öğretimsel uyarlamalar ve değişikliklere (sınıf ortamı, öğretim yöntemi, öğretmenin yönergelerin niteliği, etkinliğin tamamlanması için verilen süre, etkinlik sayısı, etkinliğin/ çalışmanın tekrar yapılması için süre verilmesi, grup çalışmaları vb.) yönelik önerilerde bulunulmaktadır.

      Destek eğitim sürecinde bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimince gerek görülmesi durumunda uzman (psikiyatrist, sosyal hizmet uzmanı, fizyoterapist, dil ve konuşma terapisti, iş ve uğraşı terapisti vb.) desteği alınmaktadır.

      Destek eğitim programının verimliliğini artırmak amacıyla modüllerde yer alan uygulamaya yönelik kazanımların gerçek ortamlarda ya da yapılandırılmış ortamlarda işlenmesi sağlanmaktadır.

Fizyotem